Ми звикли набирати номери телефонів по-різному – хтось набирає всі номери, навіть міські з префіксом міста, як на мобільному (044 4968432), а хтось перед префіксом звик набирати «38» – 38044 4968432. З вхідними дзвінками теж не все просто – міські дзвінки надходять без коду міста (4968432), а мобільні – з префіксом оператора. Контакт-центру перетворення номерів необхідне для стандартизації зберігання і пошуку телефонів.
Вихідні дзвінки оператори зв’язку приймають від Оки-Токи в своєму форматі та майже ніколи в міжнародному.
Наприклад, якщо ваш бізнес буде рости, і ви відкриєте представництво в Німеччині або ще десь – номер клієнта без коду країни буде створювати плутанину і, строго кажучи, буде позбавлений сенсу.
Тому в CRM та ACD всі номери повинні бути приведені до одного вигляду, інакше дублікати номерів неунікальні. Тому ми рекомендуємо всі номери зберігати у форматі Код країни, код міста, номер абонента, наприклад: +380444968432.
Відповідно до цього вступлення, місць, де необхідне перетворення номера, принаймні чотири.
Перетворення номера, набраного оператором
У меню «Черги та дзвінки» вибираємо потрібну Чергу, розділ «Операторське місце», поле «Перетворення номерів».
Правила перетворення номерів перераховуються через кому в один рядок. Ми можемо вибрати з запропонованого списку або вписати вручну.
Мої правила перетворення такі: [10]/+7, [11]/-8+7, [9]/+380, [10]/+38, [11]/+3. Що вони означають?
- [10]/+7 – якщо набрати 10 цифр, наприклад 9534700009 – система подставить 7 перед номером і дзвiнок поiде на мобiльний номер клiєнта Tele2.
- [11]/-8+7 – 11 цифр, префікс 8 заміниться на 7
- [9]/+380 – 9 цифр – система подставить 380 перед номером і дзвiнок поiде на мобiльний номер клiєнта з України
- [10]/+38 10 цифр 0501234567, подставить 38 перед номером і дзвiнок поiде на мобiльний Vodafone
- [11]/+3. 11 цифр, 80671234567 – система подставить 3 перед номером і дзвiнок поiде на мобiльний Київстар.
Будьте уважні і не допускайте двозначностей на зразок 38067[7], 38050[7]. Такий запис передбачає до будь-яких набраних семи цифр додавання 38067 і 38050 одночасно і це неможливо.
Перетворення номерів в вхідних дзвінках
У меню “Черги та дзвінки” – виберіть потрібну Чергу, розділ “Номери телефонів”, область “Вхідні дзвінки”. За вкладкою “Додатково” відкриється поле “Перетворення номера”.
Перетворення при імпорті контактів
Про налаштування Автоматичного перетворення номерів при імпорті є окрема стаття. В ній описані основні правила та валідація номерів при ручному імпорті та через API.
Використовувані правила подібні до перетворення в черзі. Можна вказувати декілька через кому.
Важливо! Якщо жоден з телефонів не підходить під жодне правило – не буде додано номера. І якщо всі телефони контакта не підходять під правила – не додасться контакт. У вікні імпорту ви побачите повідомлення про це.
Перетворення вихідних номерів у формат оператора зв’язку (для досвідчених користувачів)
Провайдери SIP-послуг користуються різними форматами номерів. Хтось з них, як і ми, вимагає міжнародний формат з 12 цифр, а інші з 10. Щоб SIP-провайдери послуг приймали номер вихідної авторизації у потрібному форматі, потрібно налаштувати перетворення номера в шлюзі. Перейдіть у меню SIP-телефонія розділ SIP-провайдери Виберіть потрібний шлюз – редагувати – тонкі налаштування – Префікс та введіть правило. Наприклад, «+3» означає, що перед номером додати цифру 3. А «-38», що у номера 380444968432 перед відправкою дзвінка на оператора будуть видалені 38. Для особливих випадків слід застосовувати ланцюги перетворень /-38+545456.
Додатково
- Існують унікальні типи номерів, які не можна перетворити. Їх потрібно додавати як окремі напрямки в налаштуваннях телефонії. Наприклад, номер, який починається з «0800».
- Якщо формат набраного номера не підтримується SIP-провайдером, то він завершує дзвінок відповідями SIP 403, SIP 404. Про SIP відповідь від SIP-провайдера є окремий матеріал у двох частинах.