У процесі роботи з IP телефонією, хмарними АТС та Oki-Toki зокрема, ви обов’язково почуєте або побачите щось на кшталт “Ми бачимо SIP 404 з вашої сторони” або “Приходить 100 SIP і все”. Ні, це не все, якщо ви залишаєтесь в нерозумінні. Що таке SIP-відповідь зрозуміти легко і просто, прочитавши нашу статтю.
Стаття стосується продуктів: Хмарний кол-центр
Від чайників до електрочайників
Те, що ви бачите як помилку – це остання SIP-відповідь, яка приходить від SIP-провайдера при завершенні дзвінка. Дзвінка умовно можна поділити на 6 етапів:
1. Ми надсилаємо SIP-провайдеру запит на здійснення дзвінка (так звану INVITE)
2. Ми отримуємо першу sip відповідь “SIP 0” (пацієнт живий, запит до них дішов)
3. Ми отримуємо SIP 100 (SIP-провайдер нам повідомив, що з’єднання між oki-toki та SIP-провайдером успішно здійснено)
4. А далі вже за ситуацією:
- Спочатку SIP-провайдер спробує дзвонити клієнтові. Як тільки він почне, він відправить нам SIP 100. Якщо він не дозвониться за час виклику, то останньою відповіддю буде саме SIP18X: Немає відповіді (SIP 180 або SIP 183).
- Далі. буває і Зайнято (SIP 486), хоча в сучасному світі багатоканального зв’язку це відбувається все рідше.
- Найчастіше, якщо щось пішло не так, то цьому відповідає якась помилка зв’язку (403, 404, 503, 486, 480 та інші), то вона і буде останньою відповіддю. (Примітка: по SIP відповіді неможливо сказати нічого про якість зв’язку.)
- Якщо клієнт візьме трубку, то останньою його відповіддю буде SIP 200.
- 5. У випадку успішного з’єднання (SIP 200), SIP-провайдер зв’язку повідомляє нам про те, що абонент взяв трубку (в телефонії це називають “connect”)
6. При завершенні розмови, у технічному лозі дзвінка ми можемо визначити сторону, яка завершила дзвінок. Завершення зі сторони Оки-Токи вказується як “kill”, а завершення зі сторони SIP-провайдера або абонента – “finish”.
Це все, що потрібно знати для початку.
Резюме
Відповіді SIP при дзвінках – це не повідомлення (або помилки) Окі-Токі, а останні відповіді від SIP-провайдера і тільки він може точно назвати причину їх появи як результату дзвінка;
Є причина, через яку ми відбиваємо дзвінок помилкою – це SIP9ХХ – або “Напрямок заблоковано”. Помилка виникає в тому випадку, коли оператор здійснює дзвінок на номер із префіксом, який не прописаний у дозволених напрямках підключеного SIP-шлюза (SIP-провайдера);
Відповіді SIP повідомляють про стан з’єднання і не містять інформації про його якість.
Якщо SIP 180/183 або SIP 200 не можуть викликати додаткових питань, то що означають інші?