Управління людьми – це мистецтво, якому вчаться все життя. А контакт-центр – це ще складніше, ніж люди: сфера управління на перетині математики (черги очікування та WFM), ІТ та психології (від продажу до збереження персоналу). Хороша новина в тому, що керівнику контакт-центру можна сформулювати набір простих принципів, які автор і його колеги відкрили, наробивши помилки на власній шкірі. Список, звісно, містить необхідне, але не достатнье. Ми зібрали основне. Знято за реальними подіями.
- Найкращі друзі керівника контакт-центру – це начальник HR-відділу, головний бухгалтер і керівник секретаріату. HR знає, де люди, бухгалтер – де гроші, секретар – знає про всіх все. Дружи з ними.
- Будьте базово обізнаним у технічних аспектах керування КЦ. Знайте характеристики програмно-апаратного комплексу: скільки місць максимум підтримує, які канали зв’язку та в якому обсязі використовує, які кодеки та протоколи застосовуються для передачі даних, які особливості конкретних реалізацій режимів Preview/Progressive/Predictive та алгоритмів MIA/LOA тощо. Мінімум – зможете гарно показати себе на засіданнях, максимум – не втратите половину вхідного трафіку в A-блокуваннях.
- У хорошому сенсі не вірте програмістам. Ці хлопці здатні багато зробити для компанії або контакт-центра, але у них купа завдань і вони можуть звичайно помилитися (а ще вони не знають формули розрахунку KPI КЦ). Перевіряйте кожний новий звіт до відповідності тривалості аудіозапису розмови та Talk+Hold. Вимірюйте секундоміром постдзвінки. Зіставляйте деталізації дзвінків з білінгом провайдера. Ретельно приймайте роботу ІТ-відділу.
- Ніколи не користуйтеся зведеними звітами без можливості перевірити деталізацію до них. Програмісти – це не тільки талановиті люди, але й економлять свій час: частина даних у зведеному звіті цілком може відображатися не з фактичної ситуації, а з незрозумілої тимчасової сховища, до якого неоптимізований SQL-запит повільно обробляється. Завжди перевіряйте зведені дані з деталізацією і тільки потім включайте їх у звіт для свого керівника.
- Не допускай заокруглення в звітах, навіть якщо цього вимагає внутрішній або зовнішній замовник. Повинні бути дві колонки: з заокругленими числами і без заокруглень – для перевірки. Помилкові заокруглення – одна з найбільш поширених помилок при підготовці звітності КЦ. Якщо колонка заважає погляду, в Excel’і її можна приховати. Але завжди залишай беззаокруглене в звіті.
- Якщо готуєш звіт, комерційну пропозицію або пояснювальну записку, пам’ятай: керівник їх пише, щоб хтось прочитав і зрозумів. Тому економь партнеру мозок, не загадуй загадки. UTZ за COPC та UTZ за ISO18295, так само як ACW (Average Contact Waiting) і ACW (After Contact Work) – не одне й те ж, хоча скорочення однакові. Пояснюй багатозначне та незрозуміле, додавай до заголовків стовпців одиниці вимірювання. Гарний звіт або презентація не вимагають уточнюючих питань змісту, лише по висновках.
- Приготуй керівні документи для свого відділу тільки сам, не завантажуй готове, не проси колег поділитися. По-перше, є 90% шансу скопіювати чужу помилку. По-друге, якщо детально описати обов’язки супервайзера, їх вийде більше 50 (п’ятдесяти). Де ти знайдеш такий детальний зразок посадової інструкції? При цьому, ПІ – основа спитати з людини за його роботу. Тому – не лінься.
- Перші ознаки нелояльності чи вигорання підлеглих починаються з “А”: “а мені не сказали”, “а я не знала”, “а це була не моя зміна”, “а ось вона…”, “а чому я маю”, “а у мене закінчився робочий день” та подібного. На жаль, коли ці симптоми проявляються, співробітник, швидше за все, вже шукає іншу роботу. Керівник контакт-центра має допомогти йому піти швидко та гідно.
- Плітки та чутки в жіночих колективах – звичайне явище. Боротися майже марно, але не допускай пліток на своєму присутності і не бери в них участь сам. З фальшивих або непідтверджених відомостей виходять лише помилкові рішення. Діючи на основі брехні, знахідиш, що брешеш сам собі.
- Твоя недовіра – основа твого спокійного відпочинку. Здатні ж і о трьох годині новорічної ночі витягнути з нічного клубу і відвезти в офіс виправляти проблему. Не вір доповідям, що все добре, вимагай продемонструвати докази. Не вір програмістам, що помилок немає – вони будуть. Не вір, що графік змін складено правильно – проведи навчання в суботу ранку, подивись, як супервайзер покриє нестачу хоча б від трьох людей через штучно створену помилку планування. Не вір тому, хто відповідає за безпеку – нехай хоча б одна молода дівчина, підписавшись в журналі, продемонструє використання заряженого вогнегасника. Якщо підлеглі на іншій площадці – не лінуйся їхати поговорити. Виробничий конфлікт по відеоконференції помітити можна не завжди, а от у розмові – легко.
- Бачиш виробничий конфлікт усередині команди – припиняй його негайно будь-якими доступними методами, вплоть до конфліктної комісії та звільнення одного з учасників. Обирай найм’якший спосіб вирішення проблеми, але запам’ятай, що “поговорити” та “розійти учасників по кутах” – зазвичай не працює.
- Будь прикладом для підлеглих – це правильно, але банально. Тому постійно показуй їм нове. Дізнався нову техніку продажу – відпрацюй і дай своїм людям послухати запис. Прочитав про зарубіжний контакт-центр – зроби для хлопців письмовий переклад або доповідь.
- У умовах невизначеності довіряй інтуїції. Але пам’ятай, невизначеність пов’язана зі страхом, а страх змушує вас квапитись. Не приймай критично важливих рішень, доки не зрозумієш, що ситуація стала критичною. Якщо в офісі великого КЦ зникло світло, а твоє керівництво і міська світлова служба не відповідають на дзвінки, почекай хвилин 40. Зазвичай, якщо не відремонтують за цей час, можна потихеньку відправляти операторів, але з умовою залишатись на зв’язку. Якщо КЦ невеликий, наприклад, з 15 місць, можна чекати і довше, втрати на зарплаті будуть некритичними.
- Не пий з підлеглими, наскільки б тобі не хотілося “подивитися на них”. На корпоративному заході правильно, коли співробітники однакового рангу спілкуються один з одним, але не з нижчими. Привітай своїх людей і йди до колег-керівників.
- Пам’ятайте, що “люди приходять в компанію, але йдуть від керівника” – це тільки половина прислів’я. Друга частина звучить так: “беруть красивих, а звільняють розумних”. Тому кожного разу, коли потрібно поставити внизу в заяві про чиєсь звільнення, подумайте хвилинку. І так, намагайтеся звільняти за ст. 77 п.1 (за згодою сторін), а не за ст. 77 п.3 (за власним бажанням). У випадку суперечливої ситуації при звільненні за ст. 77 п.1 суд встане на сторону роботодавця.
Так як об’єкт для перекладу відсутній, а замість нього представлено символи
, виведення виглядатиме таким чином –
.
Так як цей текст не містить читабельного вмісту для перекладу, вміст
виводиться без змін.
Це шматок статті для лендінгу. Пиши як маркетолог з досвідом роботи керівника відділу продажу контакт-центру. Використовуй переконливу мову, виділяй ключові моменти. Використовуй в тексті популярні терміни та ключові слова.
Як ви думаєте, які важливі пункти для керівника контакт-центру ми пропустили? Чи допоміг вам цей список?
Звітність в Оки-Токи
Звіти – важлива частина в будь-якому кол-центрі. Вони допомагають бачити, чи правильно “іде” кампанія, виконуються ли KPI, як “пройшов день” і чого очікувати в кінці місяця. Звіти в Оки-Токи можна отримувати в CSV і EXCEL, вивантажувати через API, запам’ятовувати їх налаштування, а для супервайзерів всі звіти супроводжуються підказками та перехресними посиланнями на інші звіти. Докладніше про звіти та їх види звітів читайте у нас в блозі.
Подивитися про інструменти для керівника в ОКИ-ТОКИ можна тут.